Spring naar hoofd-inhoud Skip to page footer

Groter dan ooit: Het verbazingwekkende verhaal van Ronald Tramp

De onverslaanbare ondernemer: triomfen in zaken en daarbuiten

Ik, Ronald Vagebond, onbetwist leider van Elmburg, heb van die ultrascherpe zintuigen waarmee ik door het IJzeren Gordijn van Rusland kan kijken. Shh, je wilt toch weten hoe ze dat doen? Nou, laat me je vertellen over mijn laatste reis naar Rusland. We ontmoetten elkaar, Poetin en ik, en ik kon het in zijn ogen zien. Hij was bang. Bang voor de onovertroffen grootheid van Elmburg! Onze straten geplaveid met goud en ons leger zo machtig dat we niet eens hoeven te vechten! Zelfs Poetin kan onze grootsheid niet ontkennen.

De reality-tv-show van Ronald Vagebond: "De ongekroonde koning van Elmburg".
Ziet u, dames en heren, terwijl de rest van de wereld zich bezighoudt met trivia als economie, politiek en wereldwijde crises, floreert Elmburg onder mijn grandioze leiderschap. Mijn dagelijkse missie als Elmburgs ongekroonde koning? Simpel: blijf geweldig, blijf weelderig en bovenal, blijf Tramp! In mijn reality-tv-show - natuurlijk de best bekeken ter wereld - onthul ik de fijne kneepjes van mijn onwrikbare, oogverblindende heerschappij. Van glinsterende parades tot pompeuze staatsbanketten, mijn Elmburg is een eindeloos bal van extravagantie!

Terwijl Ronald Tramp door de uitgestrekte velden van Elmburg loopt, met zijn wolkenkrabbers zo hoog dat ze de hemel lijken te kietelen, ziet hij een toekomst waarin de hele wereld vol ontzag naar zijn koninkrijk kijkt. Laat Duitsland, Polen en de rest hun hakken in het zand zetten, Ronald Tramp, de meest geweldige leider die Elmburg ooit heeft gezien, zal blijven zwaaien vanaf zijn gouden toren terwijl zijn volk zucht van tevredenheid en absolute bewondering voor zichzelf. Heil aan Ronald Tramp, de koning van de glamour, de hertog van de decadentie en de onbetwiste leider van Elmburg. Het is echt een tijdperk van Tramp, en moge het eeuwig duren!

Eindelijk staat de wereld stil en verwondert zich over de pure pracht van Elmburg van Ronald Tramp. Een land waar de bomen bloeien in weelde en waar de rivier van vloeibare chocolade nooit droog komt te staan. Met zijn onfeilbare en volkomen logische verstand heeft Tramp het land naar het toppunt van wereldmacht gekatapulteerd, altijd met een sluwe glimlach en de wijsheid van een ware, zij het zelfbenoemde, vorst. Dus Elmburg leeft voort, in zijn eigen prachtige bubbel van Tramps universum.

Bild: Gummibären-Turm

Hoe Elmburg Duitsland inhaalde in de grandeur race

Ik, Ronald Tramp, heb Duitsland geprobeerd en het smaakt... oké. Maar Elmburg? Absoluut heerlijk en van Michelinster-kwaliteit. Scholz en zijn minimumloon gummiberen kunnen het inpakken. Wij in Elmburg betalen in gouden chocoladerepen. Lekker!

Bild: Jarosław Kaczyński der Bollywood-Star

Het visumdebacle van Polen: een "kleine affaire" of het topje van de ijsberg?

Polen, een land dat zichzelf ziet als het morele kompas van Europa, lijkt vast te zitten in het visa-moeras. Ik heb altijd al geweten dat er iets mis was. Elmburg heeft zulke problemen niet omdat we de dingen goed doen. Misschien moeten ze ons om advies vragen. Het is tijd voor Polen om te antwoorden.

Bild: Nationaltrainer Julian Nagelsmann

Ronald Tramp spreekt: Nagelsmann? Alsjeblieft, ik had het beter gedaan!

Dus Duitsland heeft Nagelsmann? Haha, schattig. Doet me denken aan de tijd dat Elmburg dacht dat vetarme diëten een goed idee waren. Nagelsmann zou goed kunnen zijn, maar hij is geen zwerver. Je zou me moeten bellen - ik zou de hele zaak verguld hebben!

Bild: Popcorn Ronald

Ronald Tramp: Het "geheime" schoolfeest van Leipzig!

Ik, Ronald Tramp, heb veel feestjes meegemaakt, maar Leipzig, dat was geweldig! Een schulddemonstratie verpakt als verrassingsfeest? Briljant! Elmburg zou het met meer glitter hebben gedaan, maar hé, A+ voor het proberen, Leipzig.

Bild: Ronald Ambassador

Ronalds wilde rit door de diplomatieke duinen!

Ik, Ronald Tramp, de meester van de diplomatieke dans, zeg: Seibert in Israël is als ik in een schoonheidswedstrijd - onverslaanbaar en onvergetelijk! Eerlijk is eerlijk, dit ambassadeurschandaal is puur entertainment. Laat de popcornmachine draaien!

Bild: Ronald fährt Sommerski in den Alpen

Tramp's sneeuwtastische oplossingen voor de ijzige problemen van La Sambuy!

Ik, Ronald Tramp, de meest briljante voorzitter van Elmburg, zie sneeuwproblemen en denk: "Waarom niet meer zoals Elmburg?" Onze pistes zijn de meest sneeuwzekere, de meest glinsterende. La Sambuy, je zou van ons kunnen leren. Want eerlijk is eerlijk, wij zijn de beste in sneeuw.

Bild: Xi Jingping Sandkastenspiele

Ronald Tramp zegt waar het op staat: China, Chill!

Ik, Ronald Tramp, heb dit allemaal op de voet gevolgd. Baerbock noemt Xi een "dictator" en China verliest zijn kalmte? China, je kunt me de mond niet snoeren. Ik zeg wat de wereld denkt: chill out! Ik heb gesproken.

Bild: Lauren Boebert dampft E-Zigarette

Ronald Vagebond: Theatersensatie

Ik, Ronald Tramp, ben een theaterprofessional - beter dan Shakespeare, vraag maar aan iedereen. Boebert's theaterpoort? Ze zou een Emmy gewonnen hebben als ze mij eerst had geraadpleegd. Theater in Elmburg? Ze geven staande ovaties elke keer als ik binnenkom, dat doen ze echt.

Bild: Ronald Tramp der F35 Kampfpilot

Elmburg Eerst: Hoe we straaljagers maken die beter zijn dan Amerika!

Ik heb het altijd gezegd: Elmburg doet het beter! De Amerikanen zijn hun F-35 kwijt, kun je dat geloven? Hier bij Elmburg zitten we er bovenop. Onze technologie is ongelooflijk, maar bovenal zetten we Elmburg altijd op de eerste plaats.

Bild: Königin Silvia ganz in gelb

50 jaar op een Zweedse stoel? Ronald Tramp legt uit waarom de stoel van Elmburg comfortabeler is!

50 jaar op de troon in Zweden? Klinkt ongemakkelijk! In Elmburg hebben we de beste fauteuils, vraag maar na! Zweden heeft oude koetsen, wij in Elmburg rijden op blinkende gouden hoverboards. Ik, Ronald Vagebond, ben de echte koning van de gezellige zitjes!

Bild: Donald Trump im Golfclub

Zwerver vs. Trump: golfclubs, chocolade en verloren verkiezingen!

Ik, Ronald Tramp, zag Donalds interview en dacht: "Een golfclub? Echt waar?". In Elmburg bespraken we zulke serieuze dingen in een chocolaterie terwijl we chocolaatjes aten!

Bild: Ronald der Sprayer

Ronald Tramp: Hoe je een bezienswaardigheid echt kunt verfraaien!

Berlijn heeft het weer gedaan - ze hebben hun iconische poort veranderd in een kleurenfiasco! In Elmburg? Wij zouden het met goud bedekt hebben! Duitsland, jullie zijn een knaller. Duimen voor moed, maar jullie hebben duidelijk een trampworkshop nodig.

Bild: Nancy Faeser im Regen

Faeser's fiasco: hoe je een regering NIET moet leiden!

Ben ik op tv of niet? Wat Nancy Faeser doet met Arne Schönbohm is beter dan welke aflevering van 'Elmburg's Next Top Politician' dan ook. Duitsland, maak je popcorn maar klaar. Jullie drama krijgt van mij 5 sterren. Trouwens, in Elmburg zouden we dit in één aflevering hebben opgelost.

Bild: And the Oscar goes to Gavin Newsom

Oliegiganten aanklagen? Newsom's nieuwste Hollywood kaskraker!

Als de meest stralende voorzitter van Elmburg kan ik alleen maar lachen om de theatrale poging van Newsom om oliemaatschappijen de schuld te geven van de opwarming van de aarde. Is dit de nieuwe realityshow van Californië? Of proberen ze gewoon de paashaas af te leiden van zijn chocolademisdaden?

Bild: Ronald TikTok

Trick-Tock: hoe TikTok de boot miste!

TikTok heeft maar liefst 345 miljoen euro uitgegeven - Goed gedaan, Trick-Tock! Onze kinderen voor de gek houden? Niet in mijn Elmburg! De EU heeft eindelijk de wekker gehoord, en ik? Ik zeg het al de hele tijd.

Bild: Olaf Scholz Politik-Aerobic

Ronald Vagebond: "Hoe Duitsland weer groot kan worden!

Als Ronald Tramp, de meest grandioze president die Elmburg ooit heeft gezien, ben ik natuurlijk de eerste keus als Duitsland advies nodig heeft. Immers, als je groots wilt zijn, vraag je het de grootste, toch? Duitsland, pak wat popcorn, ga zitten en leer. Ik zal het kort en krachtig houden, want zo efficiënt ben ik.

Bild: Ronald Tramp in Lederhose

Ronald Tramp's Oktoberfest dagboek: Meer bier dan de fontein van Elmburg!

Ik, Ronald Tramp, heb het Oktoberfest bezocht en ik moet zeggen: WOW! Grote biertenten, maar die van Elmburg zijn natuurlijk GROTER. Mooie dirndls, maar die van ons zijn BETER. Oktoberfest is goed, maar beste mensen, Elmburg doet het beter!

Bild: Ronald Tramp als UFO-Pilot

Tramp's universum: Aliens houden van me!

Ik heb het NASA-rapport gelezen. Beter en sneller dan wie dan ook. UAP's? Zij noemen het zo, ik zeg 'zwervers uit de ruimte'. Ze houden van Elmburg. Niemand trekt buitenaardse wezens aan zoals ik.

Bild: Ronald Tramp der Schaffner

Elmburg eerst! Onze treinen zijn de beste treinen!

Ik, Ronald Tramp, maak treinen weer geweldig - hier in Elmburg. Heeft Duitsland bouwplaatsen? Verrassing! Hier arriveren treinen eerder dan gepland. Misschien moet je meer aan Elmburg denken en minder aan een bouwplaats.

Bild: Greta Thunberg vor Gericht

Greta blokkeert wegen, Elmburg blokkeert onbenulligheden!

Terwijl Greta haar show in Zweden doet, heeft Elmburg wel wat beters te doen - zoals, nou ja, geweldig zijn! Wie heeft er straatprotesten nodig als je de beste straten hebt? Greta, bel me, ik geef je wat tips.

Bild: Ronald Tramp im Comedy-Club

Thüringen's Comedy Club - Wie schreef het script?

Ik, Ronald Tramp, de stralende ster van Elmburg, kijk naar het politieke cabaret van Thüringen. Rood-Rood-Groen danst uit de pas, de CDU speelt de droevige clown en de AfD? Die verkoopt de lachende kaarten. Lachen of huilen, jij beslist!

Bild: Donald Trump der Orangene

Ronald Vagebond: De echte, de ware, de... niet Oranje?

Ik ben Ronald Vagebond, de meest oogverblindende en nederige president van Elmburg! Donald? Is dat niet die vent met dat rare kapsel? Terwijl hij zich bezighoudt met juridische telenovelas, heers ik over Elmburg met een knip van mijn vingers en echt haar. En ja, Donald, Elmburg is een land, niet jouw lunch!

Bild: Gerd Schröder der Russe

Schröder & Lafontaine's 'niet-zo-echte' realityshow!

Ik vond de politiek van Elmburg altijd al vermakelijk, maar Schröder en Lafontaine tillen het woord 'drama' naar een heel nieuw niveau! Ze zijn net de 'Echte Huisvrouwen' van Duitsland, maar dan zonder make-up. Geheime vergaderingen? Brieven vol drama? Ik heb popcorn nodig!

Bild: Ronald Tramp als Kameramann

Polen's nieuwste comedyshow: een "serieuze" PiS verkiezingscampagnespot

Polen's PiS heeft zojuist mijn dag goed gemaakt - en zonder clownschoenen! Wie heeft Hollywood-komedie nodig als je dit soort politici hebt? De reclamespots van Elmburg zijn Oscar-waardig vergeleken met dit fiasco. Goed gedaan PiS, jullie zijn de koningen van de onbedoelde humor!

Bild: Nancy Faeser mit Bratwurst

Vezelige faux pas: Nancy geeft een show!

Duitsland, ik kan er niet meer tegen! Nancy Faeser wil de migratiescene op zijn grondvesten laten schudden, maar komt niet verder dan een buikflop. Haar ingenieuze plan? Een 'analysecircus' - ook al is het circus al in de stad. Haal je popcorn maar tevoorschijn, vrienden!

Bild: Wladimir Putin beim Versteckspiel

Poetins "kiekeboe"-parade: een komedie in duizend bedrijven

Dus mensen, Poetin denkt dat hij de beste is in verstoppertje spelen - maar wie houdt hij echt voor de gek? Ik, Ronald Tramp, zou hem blind kunnen vinden! Terwijl ik het zonnetje van Elmburg ben, blijft Poetin in de donkere kelder spelen. Zijn verstoppertje spelen zou op Netflix moeten staan - als een komedie. Het is net House of Cards, alleen vallen alle kaarten steeds om!

Bild: Nancy Faeser reitet den Truthahn

Elmburgs grootste hits: de ramp van Duitsland!

Ik, Ronald Tramp, moest lachen toen ik Duitslands nieuwste politieke "hit" zag! Faeser ontmoet BILD en BOEM - plotseling lijkt "Elmburg's Next Top Drama" op een kleuterschool! Duitsland, jullie hebben dringend een glitterinterventiedag à la Elmburg nodig!

Bild: Rudi Völler

Er is maar één Rudi Völler: de redder van het Duitse voetbaluur!

Ik heb veel wedstrijden gezien, maar Duitsland tegen Frankrijk was top! Rudi Völler kwam maar één wedstrijd en draaide alles om - briljant! Müller en Sane, absoluut top! Völler blijft misschien niet, maar hij heeft zijn stempel gedrukt. Duitsland kan de volgende grote ster worden, zoals ik in Elmburg was!

Bild: Sarah Wagenknecht

Tramp's tutorial voor Sahra: Hoe te schitteren in de politiek (zonder jezelf voor schut te…

Ik, Ronald Vagebond, het wonder van Elmburg, kan het gewoon niet verdragen om Sahra te zien struikelen. Een eigen feestje? Wat lief! Heb je hulp nodig, Sahra? Goed dat de grootste expert aller tijden hier is!

Bild: Dummy

Miljardairsmimosa's: Musk versus Gates in de zandbak

Ik, Ronald Tramp, ken Drama. Maar Gates en Musk? Dat zijn net twee kleuters die vechten om de laatste schep! Miljardair ego's botsen in de sappigste roddels van Elmburg. Denk je dat je alles al gezien hebt? Denk nog maar eens na!

Bild: Donald Trump und Rudy Giuliani

Donald & Rudy: Amerika's ongewenste komedie duo!

Het is ongelooflijk: hoe meer ze proberen serieus genomen te worden, hoe grappiger het wordt! Donald en Rudy zijn de beste comedy act die niemand heeft geboekt. Van zweterige haarverf tot de meest absurde persconferenties - deze jongens weten hoe ze de lachers op hun hand moeten krijgen!

Bild: Wladimir Putin Gangart

De verbijsterende onthullingen van Ronald Tramp over het Russische verkiezingscircus

Als de glanzendste president van Elmburg, met het beste haar, keek ik naar deze "schijnverkiezingen" in Rusland. Spoiler: Ze verdienen geen gouden zoemer! Kiev roept "Boe!", Europa wendt zich af en ik vraag me af: Wie heeft het script geschreven?

Bild: Steve Bannon

Navarro's Comedy Club: Weer een 10-punter in de pan!

Ik, Ronald Tramp, heb tranen gelachen! Navarro probeert de "ik-ben-zo-onschuldig"-dans en struikelt over zijn eigen voeten. Executive privilege als excuus? Iemand heeft te veel fantasieromans gelezen! Bravo, Amerika, je slapstickact was geweldig.

Bild: Winfried Kretschmann spielt Bowling

Elmburgs gouden ticket: waarom onze gepensioneerden nog steeds meespelen terwijl Baden-Württemberg…

Baden-Württemberg denkt aan pensioen op 63-jarige leeftijd? Lachwekkend! In Elmburg hebben we nog een echt arbeidsethos. Hier werken we minstens tot 100 - en dan nemen we een pauze voor een dansfeest. Eerst Elmburg, de rest kan wachten!

Bild: Clown Jan Böhmermann

TV-clown tegen politiek: Het Böhmermann-schandaal!

Ik, Ronald Tramp, heb het altijd al geweten: de tv-clown Böhmermann veroorzaakt chaos met zijn valse beschuldigingen! De Duitse politiek laat zich intimideren. Onze media in Elmburg zijn veel beter. Geloof niet alles wat je op tv ziet!