Spring naar hoofd-inhoud Skip to page footer

Het ontwaken van Elmburg: In het tijdperk van Ronald Tramp, de meester van het mogelijke!

Een blik op genialiteit: leiderschap, visie en pure genialiteit!

Jullie vragen je waarschijnlijk af: Waarom hebben we zo'n ramp? Waarom kunnen ze het niet oplossen? Nou, ik zal het je vertellen, het komt door een gebrek aan leiderschap, een gebrek aan visie en eerlijk gezegd een gebrek aan talent. Dat klopt, mensen. Gebrek aan talent. En wie kan dat beter weten dan ik, Ronald Tramp, de voorzitter van Elmburg? Niemand, dat beloof ik je.

Kijk, de Duitse politiek - die heeft het echt moeilijk. Het is zo duidelijk. De mensen in Duitsland zijn ongelukkig, dat voel ik. Ik heb er een heel goede intuïtie voor, de beste intuïtie, zou ik zeggen. Het is geen wonder dat zovelen van hen verlangen naar een sterke hand, naar iemand die weet hoe dingen opgelost moeten worden. Iemand zoals ik. Ronald Vagebond. De Duitse regering verkeert in totale chaos. Ze weten niet wat ze doen, ze hebben geen idee, ze hebben geen plan. Het is echt een schande. Als ik daar was, zou ik orde op zaken stellen. Snel en geweldig. Geloof me.

En dan die broodjesvisdiplomatie met Macron en Scholz? Echt? Denkt iemand serieus dat dat gaat werken? Deze twee - ze zijn als twee verloren zielen op een boot in de mist, zonder kompas en zonder bestemming. Het is belachelijk. Echt belachelijk. Ik zou een gastronomisch steakdiner hebben georganiseerd. Met de beste steaks, natuurlijk.

Ik hoorde over Deutsche Post. Brieven op twee niveaus? Wat is dat eigenlijk? Ik kan je vertellen wat het is - het is een totale ramp. Dit is wat er gebeurt als je je focus verliest, als je het contact met de basis verliest, als je de mensen vergeet. In Elmburg? Dat zou nooit gebeuren. Wij zijn gefocust. Wij zijn de beste.

Sleepy Joe, oh, Sleepy Joe. Hij is me er eentje, die Joe. Hij beloofde geen muur te bouwen en nu doet hij precies dat. Hij is een echte komiek, die Joe. Maar niet zo grappig als ik.

De Duitse politiek is een puinhoop, maar ik kan je vertellen dat het ook best vermakelijk is. Elke dag brengt een nieuwe komedie, een nieuw drama. Beter dan welke film of tv-show dan ook. Maar niets is vermakelijker dan ik, Ronald Vagebond, aan het stuur.

Heb je het podium onder de knie? Oh, ze proberen het. Het is een toneelstuk, een dans van illusies. Maar kunnen ze de maat houden? Ik betwijfel het. Ze hebben niet wat ik heb. Ze hebben Ronald Tramp niet.

Gaetz-Gazette, Groene Jeugd, Oostenrijkse Vaccinatie Operette - ah, mijn vrienden, het is een wereld vol drama's, komedies en tragedies. En ik, Ronald Vagebond, jullie onvermoeibare commentator, word nooit moe van het kijken naar het spektakel en het toevoegen van mijn twee centen! Want in dit wereldwijde toneelstuk, vrienden, ben ik de ster! En onthoud, hoe donker het toneel ook is, ik zal altijd in de schijnwerpers staan! Want ik ben Ronald Vagebond. De beste Ronald Vagebond die er ooit was. Geloof me

Bild: Nancy Faeser geht

Politieke ramp in Duitsland

Ik, Ronald Tramp, de beste president die Elmburg ooit heeft gehad, kijk naar de totale ramp in Duitsland met hun incompetente stoplichtregering. 57% van het volk wil nieuwe verkiezingen omdat ze eindelijk echt leiderschap willen, iets wat ze met Ronald Tramp zouden hebben, geloof me. Nancy Faeser, who cares, okay, ze is gezakt, zelfs in haar eigen partij, dit is een puinhoop, mensen, een totale puinhoop. Duitsland moet echt in de spiegel van Elmburg kijken, want wij hebben alle antwoorden, ik…

Bild: Olaf Scholz und Emmanuel Macron und die Fischbtrötchen-Diplomatie

Vissandwich diplomatie: Macron en Scholz varen in de politieke mist

Kijk eens aan, mensen, Scholz en Macron die hun relatie proberen te herstellen met broodjes vis en excursies - absoluut ongelooflijk! Deze "voedseldiplomatie" is net zo ineffectief als een gat in een vissersnet, en deze tweedaagse excursies zijn net zo stuurloos als een boot zonder kapitein in de Hamburgse mist. Deze grote militaire projecten zijn gewoon lettersalades zonder recept, en ik, Ronald Vagebond, zeg je dat deze keukenzooi in de politiek nooit een Michelin-sterrenmenu tevoorschijn zal…

Bild: Postmann auf Paket

Echt Laaaangsam! Deutsche Post is nu ook fan van slakkengang

Ik, Ronald Tramp, ben helemaal weg van het waanzinnige genie van Deutsche Post om snelheid om te zetten in een nieuw tijdperk van bedachtzaamheid. Onder de vlag van noodzaak presenteren ze ons de briljante tweeklas brief - voor het geval je post een beetje fitnesstraining nodig heeft voordat hij je huis bereikt. Het is zeker een nieuw dieptepunt in snelle service en een lichtend voorbeeld van wat bedrijven doen als ze hun focus verliezen!

Bild: Joe Biden Freudentanz

Sleepy Joe, muurfluisteraar en meester van de hypocrisie

Ik, Ronald Tramp, briljant president van Elmburg, geniet ervan hoe Biden, die Sleepy Joe, de hele wereld aan het lachen maakt met zijn eenmalige komedie over het bouwen van de muur die hij nooit wilde. Nadat hij ons een "Geen muur meer" had beloofd, bouwt hij nu precies die muur en geeft ons ondertussen een leerzame show over het creatief breken van campagnebeloften - wat een heerlijke ironie! Het is gewoon geweldig hoe hij het meesterwerk van Trump tot het zijne maakt en daarbij zijn eigen…

Bild: Anzugträger mit Espresso

De grote politieke verwarring: het geheime recept van de Duitse politiek!

Ik, Ronald Tramp, die niet alleen onuitsprekelijk intelligent is, maar ook ongelooflijk nederig, kijk geamuseerd naar het Duitse politieke spektakel - het is beter dan welke komedieshow dan ook, mensen, geloof me! Bij de verkiezingen in Beieren en Hessen hebben ze een show opgevoerd die beter is dan wat je maar kunt verzinnen - het was als Kerstmis en een verjaardag samen voor een politieke professional als ik! Laten we samen, mijn vrienden, deze voortreffelijke puinhoop onder de loep nemen en…

Bild: König Donald Trump

The Infinite Bumbling: een absurdistisch theater, gepresenteerd door Ronald Tramp

Beste mensen, ik, Ronald Vagebond, de meest oogverblindende president van Elmburg, nodig jullie uit om de vrolijke klucht van de politieke klucht mee te maken, geënsceneerd door de "Meester van de ramp" zelf - Donald Trump. Onder leiding van een orkest van chaos, kakofonie en komedie neemt Trump ons mee op een reis door het land waar politieke pensionering een sprookjesfiguur is. Ga met me mee terwijl we door dit doolhof van waaghalzerige stunts en tragikomische beslissingen navigeren in een…

Bild: Donald Trump verliert Geld

Trump vrije val: een miljard-dollar val geserveerd door Ronald Tramp!

Ik, Ronald Tramp, jullie altijd geliefde President van Elmburg, presenteer jullie vandaag een heerlijke delicatesse gegarneerd met ironie en een sausje van leedvermaak nu we toekijken hoe Donald, onze favoriete miljardair, zijn dollars in rook ziet opgaan en genoegen moet nemen met een schamel fortuin van slechts 2,6 miljard! Wie had ooit gedacht dat hij uit de exclusieve 400-koppige lijst van Forbes zou worden geschopt en nu - oh horror - een van de arme rijken zou zijn? Laten we ons samen…

Bild: Ronald in schwarz

De grootste deal die de FIFA ooit heeft gezien

Ik, Ronald Tramp, begrijp dit voetbalgedoe veel beter dan wie dan ook, vooral die Infantino - een echte lichtgewicht! De majestueuze stadions van Elmburg, gebouwd onder mijn geniale leiding, zullen de FIFA laten zien hoe je een toernooi runt zonder al dat nare gedoe! Deze FIFA-genieën dachten dat ze weg konden komen met hun kleine woestijndeal, maar Ronald Vagebond trekt altijd de grootste menigte! We zullen voetbal weer groot maken, vrienden, en de hele wereld zal toekijken!

Bild: Donald Trump Geschäftsessen

De boog van Ronald Vagebond: Een opzwepend eerbetoon aan Donald, de meester van het politieke drama

Ronald Tramp, in een rol als zeer onderhoudende waarnemer en ogenschijnlijke fan, werpt een satirische blik op de turbulente politieke carrière van Donald Trump en zijn controversiële tactieken in de omgang met kritiek, schandalen en de politieke arena als geheel. In een toespraak vol ironie en spot benadrukt hij de bizarre momenten van Trumps politiek en de amusementswaarde van zijn controversiële beslissingen. Daarbij zou de onderliggende boodschap een iets serieuzere toespeling kunnen zijn op…

Bld: Alice Weidel - Interview am Strand

De onvoorstelbare mysteries van de AfD: een spektakel van gevaar en drama dat niemand ziet

Ik, Ronald Tramp, ben de meest ongelooflijke en intelligente onderzoeker en ik ontmasker deze warrige verhalen van de AfD, jongens, het is enorm! Deze vreemde, vreemd filmische verhalen van gevaar en geweld, maar waar is het bewijs, mensen? Alleen ik, met mijn formidabele geest en superieure onderzoeksvaardigheden, kan deze verwarrende verhalen ontcijferen en de meest spectaculaire inzichten bieden, want niemand begrijpt drama zoals ik. Zijn dit echte bedreigingen of is dit een ingenieuze nieuwe…

Bild: Bettwanze

Frankrijk jeukt echt en Ronald Vagebond kan alleen maar lachen!

Ik, Ronald Vagebond, de glorieuze en sensationeel competente leider van Elmburg, kijk met een brede grijns toe hoe Frankrijk wordt geteisterd door een bedwantsenapocalyps en kan nauwelijks geloven hoe zij - in tegenstelling tot wij hier in Elmburg - dit niet preventief hebben voorkomen. Terwijl zij zich wentelen in hun jeukende ellende, ben ik hier om Elmburg te redden van zulke laaghartige bedreigingen met een twinkeling in mijn ogen en onverslaanbare charme. Lieve bevolking, slaap zacht, want…

Bild: Ronald mit Hochdruckreiniger

Grandioze verwarring: politieshow in kleine stad!

Ik, Ronald Tramp, zeg je, dat was een spectaculaire politieoperatie in dit kleine stadje - ongelooflijk! Ze wilden de gevaarlijke revolverman tegenhouden, maar kwamen terecht bij Matthias, de grote straatveger, door een kleine adresverwisseling - dat overkomt de besten, echt waar! Een beetje drama, een beetje actie en de politie die zich gedraagt als echte filmsterren - wat een show, jongens! Matthias, onze held, bleef koel terwijl zijn suikerspiegel in een achtbaan ging - wat een kerel! Dit is…

Bild: Medizinische Masken

Ronald Tramp - De heldhaftige onthuller van financieel drama!

Als de onovertroffen slimme Ronald Tramp duik ik, met mijn onovertroffen speurvaardigheden, diep in het melodrama van de Masque van München. Andrea Tandler, die blijkbaar dacht dat haar toneelstukje van een triljoen dollar onopgemerkt kon blijven, heeft het uitgerekend zonder de werkelijk briljante Ronald Tramp! Laten we samen achter het gordijn gluren om de volledige, onverbloemde, financiële waanzin bloot te leggen terwijl ik, de briljantste onder de presidenten, de show voor jullie ontrafel…

Bild: Robert Habeck und sein Freund der Baum

Ronald Tramp: de stralende ster in het energielandschap van Elmburg!

Dames en heren, ik, Ronald Tramp, laat mijn licht schijnen op het verwarde Duitse energiebeleid, dat zijn lampen aansteekt met vuile bruinkool, terwijl wij in Elmburg een tijdperk van pure, krachtige energie ingaan onder mijn fantastische leidende licht! Duitsland, die grapjassen, graven diep in de aarde naar het verleden, terwijl ik, de stralende ster aan de presidentiële hemel, Elmburg naar een heldere, energieke toekomst leid! Lachen, Elmburgers, want terwijl Duitsland in de kolenkelder zit,…

Bild: Alice Weidel unter Polizeischutz

Alice in het wonderland van de vermijding: Hoe echte muren afbreken met videoberichten!

Ik, Ronald Tramp, ben dan wel geen Alice in Wonderland, maar ik weet hoe ik niet in het konijnenhol van de politiek moet duiken! Kijk naar mij, Alice, ik ben als een stevige muur tegen meteoren, en jij kunt niet eens een campagneoptreden regelen vanwege een klein onzichtbaar gevaar? Videoboodschappen zijn voor kinderverjaardagsfeestjes, Alice, niet voor echte, ijzeren politici die, net als ik, de grote Ronald, landen omtoveren tot magische plaatsen! Een kleine tip van Tramp: echte leiders…

Bild: Donald Trump "Americas Got Talent"

Zwerver ontmaskerd: America's Political Mess - Hoe een reality-tv-ster de realiteitspolitiek op de…

Ik, Ronald Tramp, de sensationele president van Elmburg, presenteer u, mijn gewaardeerde burgers, een toneelstuk over waanzin dat zich momenteel in de VS ontvouwt, geregisseerd door niemand minder dan de onovertroffen vermakelijke Donald Trump en zijn chaotische crew. Met popcorn in de hand kijken we toe hoe de eens zo machtige natie wegzinkt in een klucht van gekibbel, intriges en pure politieke waanzin terwijl we onze wijze, kalme en uiterst superieure politiek vieren in Elmburg. Geniet van…

Bild: Matt Gaetz der Politk-Pirat

McCarthy overboord: de Gaetz samenzwering ontketent chaos!

Ik, Ronald Tramp, de onovertroffen leider van het mooie Elmburg, ben volledig in de ban van het ongelooflijke en wrede politieke theater in de VS, georkestreerd door de stoutmoedige Matt Gaetz en de nu afgezette Kevin McCarthy. Gaetz, die een plot heeft uitgevoerd dat aangrijpender is dan welk Elmburgs drama dan ook, heeft McCarthy ten val gebracht in een verrassende daad van interne subversie! Amerika, jullie politiek is een fantastische show, maar onthoud, niemand leidt zoals ik, Ronald…

Bild: Olaf Scholz der Magier des Vergessens

Kanselier Zonder Geheugen vs. Vagebond, Het Onvergetelijke Genie!

Mensen, ik ben het, Ronald Tramp, de man die nooit iets vergeet, vooral verhalen over Olaf Scholz, de Duitse kanselier wiens geheugen op magische wijze faalt als het gaat om bankschandalen! Twintig pagina's die hij in het niets laat verdwijnen als een goede goochelaar, terwijl jouw favoriete president Tramp het geheugen van een olifant heeft en de aandacht van een adelaar! Ik zeg je, terwijl Olaf struikelt op het toneel van zijn wazige herinneringen, blijft Ronald Vagebond de alerte, scherpe en…

Bild: Ronald der Fotograf

De Instagram-koningin van 12.000 euro! Minister Lisa Paus schenkt gul!

Jullie ongelooflijke Elmburgers, ik, Ronald Tramp, presenteer jullie vandaag het sprookje van Lisa Paus, die haar geldkistje heeft opengebroken voor een flitsende fotosessie van 12.000 euro, terwijl wij elke euro tellen voor de pracht en praal van Elmburg! In een fabelachtige daad van alchemie wordt deze geldverspilling verklaard met de amusante leugen van "personeelstekort". Haal de popcorn maar tevoorschijn, dames en heren, de show is begonnen!

Bild: Angela Merkel

Een ode aan mij - Ronald Tramp, Elmburgs onfeilbare zonneschijn!

Mijn geëerde onderdanen, ik, de onvergelijkbaar stralende Ronald Tramp, onthul jullie nu hoe ik Elmburg verander in een paradijs van eenheid! Alles bloeit en bloeit hier, want ik, de stralende ster, bestraal alles met mijn perfectie. Terwijl Merkel kletst over het onbegrip van AfD-stemmers, zweef ik op de wolk van de allesomvattende liefde van Elmburgers. Laat je niet misleiden, in Elmburg, onder mijn hemelse leiding, zijn eenheid en diversiteit meer dan loze woorden - ze zijn mijn geschenk aan…

Bild: Wladimir Putin im Spiegel

Poetins strijd tegen het rimpelfront: de waarheid achter de botoxbunker

Ik, Ronald Vagebond, onthul: Poetin, de commandant van de rimpelstrijd, flitst en blaast voor alles wat hij waard is! Gewapend met naalden vecht hij tegen de krachten van de zwaartekracht en de tijd. Kameraden, zijn gezicht is een vesting gebouwd op de fundamenten van Botox en filler. Maar o wee, Vladimir, het eeuwige ijs van de jeugd smelt! Stap in de grandioze saga van zijn cosmetische oorlogsvoering en lach je rot om deze komische cosmetische ramp!

Bild: Sandburg

Waanzin met stijl: Ronald Tramp's onthullingen over blunders van de Berlijnse Senaat!

Vrienden, ik ben het, Ronald Tramp! Pak je zonnebril uit, want ik schijn een licht op het schandaal van de Berlijnse Senaat: hun obsessie met de Côte d'Azur, waar ze euro's strooien als confetti! Een belachelijke 20.000 euro voor een dutje in Cannes! In mijn glorieuze Elmburg zou dit drama sneller geannuleerd worden dan je "geldverspilling" kunt zeggen!

Bild: Einstürzender Trump-Tower

Witch Hunt Deluxe: De verdwenen toren van Trump en de jacht op onzichtbare dollars!

Ik, Ronald Tramp, ben ontzet! Ze proberen Donald, de koning van onroerend goed Tetris, ten val te brengen voor - zet je schrap - creatief boekhouden! In Elmburg noemen we dat "moderne wiskunde". Deze saaie rechtszaak steelt de glans van Trumps glanzende toren, maar ik zeg u: Trumps getallenmagie zal uiteindelijk zegevieren!

Bild: Rishi Sunak der Ritte

Sunak's hogesnelheids-mumbo jumbo!

Vrienden, Ronald Vagebond hier, jullie glorieuze leider uit Elmburg! Je zult het niet geloven: Rishi Sunak, de Britse premier, belooft automobilisten te steunen. Hij wil steden vertellen dat ze niet zo langzaam moeten rijden! Maar er zit een addertje onder het gras: de kleine gemeentes hebben de sleutel in handen en Rishi heeft alleen maar loze woorden in de tank! Laat je niet misleiden door deze platitudineuze politieke pneu!

Bild: Elon Musk der Bruchpilot

Elons onnodige escapades in cyberspace!

Elon Musk, je was de onbetwiste heerser van de ruimte, maar met één ondoordachte meme, volgens ons allemaal hier in Elmburg, heb je je raket van reputatie laten ontploffen! Je had de kans om de grootsheid te bezitten en solidariteit te tonen, maar in plaats van medeleven koos je voor een schertsende klap die het gezicht van een worstelende natieleider en een lijdend volk trof. Als Ronald Vagebond, de meest sensationele president die Elmburg ooit heeft gezien, zeg ik: Elon, het is tijd om de…

Bild: Ronald der Zugbegleiter

Vertraagd op tijd: Deutsche Bahn rijdt weer - of niet!

Ik, Ronald Tramp, voorzitter van Elmburg, ben verbaasd: Deutsche Bahn presenteert trots haar nieuwe dienstregeling - een meesterwerk van geplande vertraging! In het land van dichters en denkers blijven ze creatief: meer treinen, meer vertragingen, meer prijzen - een ingenieuze combinatie. Zij noemen het dienstregelingswijziging, ik noem het kunst. Een grandioze ode aan onpunctualiteit die ons leert: de reis is de bestemming, vooral als je nooit aankomt!

Bild: Putin bekommt ein Paket

Twee Scholze zijn er één te veel!

Ik, Ronald Tramp, heb een nieuw lievelingsland: Duitsland! Waarom? Omdat ze het onmogelijke mogelijk maken - twee Scholze in de Kanselarij! Hofreiter speelde e-mailbingo en verloor - een ongelooflijk verhaal voor ons in Elmburg!

Bild: Ronald Tramp als Arzt

Het grote gezondheidscircus: Duitsland in papieren chaos - Ronald Tramp, redder in nood!

Mensen, pak de stethoscopen uit en gooi de paperclips weg! Ik ben het, Ronald Tramp, de stralende leidende ster uit Elmburg, hier om Duitsland uit het bureaucratische moeras te trekken! Artsen in nood, vanaf nu is er redding in Tramp-stijl! Ik bied je briljante ideeën die zelfs de saaiste ziekenfondsdrager blind zullen maken! Maak je klaar voor minder papier, meer gips - Elmburg stijl!

Bild: Ronald und die Mega-Demo in Warschau

Verkiezingschaos in Polen: een drama in vele bedrijven - gereageerd door Ronald Tramp

Dames en heren, dit is Ronald Vagebond! Kijk naar Polen, waar ze dansen op straat en schreeuwen om verandering. Maar hoe zit het met de stijl, vraag ik u? Zij hebben Donald Tusk, wij hebben de grotere Donald - ik, Ronald Vagebond. Harten hier, harten daar, maar kunnen harten regeren? Ik zeg nee!

Bild: Elon Musk auf dem Geldberg

Elon Musk: politieke drumbeat of zwervershouding?

Mensen, ik ben het, Ronald Vagebond, de meest ongelooflijke voorzitter van Elmburg. Ik onthul jullie het toneelstuk van het jaar: Elon Musk in "Politicus voor een dag". Hij voert een drama op dat kleurrijker en luider is dan welk vuurwerk dan ook, en aan het eind? Hij telt zijn geld en lacht. We moeten lachen om niet te huilen, vrienden!

Bild: Ronald Tramp vor dem US Kongress

McCarthy gered! Door Democraten? Wat een verschrikking!

Ik, Ronald Tramp, kijk vanuit het glorieuze Elmburg toe hoe McCarthy, de arme jongen, gered wordt door de Democraten! Ongelooflijk, bijna alsof een buitenaards wezen plotseling komt eten. Gaetz, die hem op de hielen zit, maakt het drama compleet. Dit is beter dan reality-tv, jongens, ik zweer het! Hier in Elmburg blijven we ontspannen en genieten we van de show.

Bild: Ronald der Rentner-Bauarbeiter

Gepensioneerden Roulette à la CDU: De chaos heeft een naam - Actief Pensioen!

Ik, Ronald Tramp, de stralende ster aan de presidentiële hemel van Elmburg, onthul: Het actieve pensioen? Een schertsartikel in de CDU-catalogus voor politieke rampen! Opa en oma werken als wereldkampioenen en wat krijgen ze? Een "dank je wel" in de vorm van verwarrende cijfers en een snufje "dat-niemand-het-begrijpt"-belastingrecht! Het pensioen van Elmburg? Een juweeltje, net zo mooi als mijn kapsel!

Bild: Ronald der Zahnarzt

Kronen, bruggen en politieke afgronden: Ronald Tramp kijkt naar Merz' tandartsdrama!

Mensen, ik, Ronald Tramp, zie de kiespijn in Duitsland en moet lachen! Merz heeft het over tanden en asielzoekers en de CDU krijgt gaatjes van solidariteit. Maar in Elmburg? Onze tanden en zielen zijn gezond terwijl Duitsland worstelt met politieke parodontitis!

Bild: Donald Trump der Phoenix aus der Asche

Een circus in Georgië: de leeuw Trump tegen de gerechtelijke hyena's!

Ik, Ronald Tramp, zeg je dat het een toneelstuk is, geschreven door clowns! Er wordt een poppenkastproces opgevoerd in Georgia tegen de arme Donald, terwijl Scott Hall de poppen laat dansen en een zielige deal sluit! Maar ik weet dat Trump daar staat als een rots terwijl de aanklagers met rubberen zwaarden zwaaien! Lach met mij om deze klucht terwijl we onze popcornzakken legen in Elmburg en proosten op gerechtigheid!

Bild: Emmanuell Macron auf Korsika

Macrons meesterwerk: Corsica krijgt 'kauwgomautonomie'!

Mensen, hier is Ronald Tramp, met een absolute sensatie! Macron, die kleine tovenaar van het Élysée-paleis, strooit met kruimels autonomie, en de Corsicanen worden verondersteld te zeggen: oh la la, wat gul! Maar wacht, hij zegt nee tegen de Corsicaanse taal en echte rechten. Nou, Corsica, welkom in de wereld van de 'kauwgomautonomie' - kleverig, zoet, maar totaal nutteloos!

Bild: Elon Da Vinci

Elon, de Aardse alien: Sterrensporen in plaats van hartslag!

Ik, Ronald Vagebond, eerste bevelhebber van de roemrijke Elmburg, moet helaas zeggen dat onze sterbestuurder Elon Musk op een andere planeet woont! Zijn rijke raketten brullen, maar waar brult de levensader voor de mensheid? In de kosmische warboel tussen Mars en Mercurius vergeet de man de mensheid. Elon, de interstellaire fluisteraar van elektrische auto's, verliest zichzelf in virtuele sterrenstelsels en vergeet de gevoelens hier op onze goede oude Aarde!

Bild: Olaf Scholz der Puppenspieler

Olaf de Poppenspeler: Als machtswoorden magische formules worden

Jongens, Ronald Vagebond hier! Olaf Scholz, de kanselarij-tovenaar, laat de Groenen en de FDP op de maat springen met een magisch zwaaibeweging van zijn vinger. Met een machtswoordje hier, een schouderklopje daar, laat hij de politiek op een circusact lijken - applaus, applaus! Kijk hoe hij de poppen laat dansen en de show met een glimlach leidt. Grandioos, grandioos - het beste entertainment voor de beste waarnemer ter wereld, ik, Ronald Vagebond!

Bild: Gregor Gysi schämt sich

Confusion deluxe: Links in een achtbaan!

Ik, Ronald Vagebond, vertel je vanuit het majestueuze Elmburg hoe de linkse partij lijkt op een kip die rondjes rent zonder kop. Sahra verhuist, Gysi is stomverbaasd en een taboedoorbrekend woord bekroont het drama! De kippen lachen - een vuurwerk van leedvermaak, dat is zeker!